دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
ترور یا تبلیغ انتخاباتی

ترور نافرجام در آستانه انتخابات | چه کسی به سوی ترامپ تیراندازی کرد؟ +عکس و فیلم

ترور نافرجام در آستانه انتخابات | چه کسی به سوی ترامپ تیراندازی کرد؟ +عکس و فیلم
دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفت اما جان سالم به در برد.
کد خبر : ۶۶۵۰۹۹

به گزارش صراط ساعات اولیه بامداد بود که رسانه‌های آمریکایی از سو قصد به جان دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا خبر دادند.

در پی تیراندازی در حین سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور ناگهانی سخنرانی خود را قطع کرد و دست به سمت گوش خود برد و در همین حال مردم در اطراف او از صدای شلیک وحشت‌زده شدند.

لحظاتی بعد از این خبر تصاویر ویدئویی و عکس‌های منتشرشده از محل حادثه حاکی از آن بود که صورت ترامپ غرق در خون شده است. اما مدتی نگذشت که مشخص شد ترامپ جراحت سطحی از ناحیه گوش پیدا کرده است.

 

 

چه کسی به ترامپ شلیک کرد؟

 ابتدا اداره پلیس باتلر گفته که فرد ضارب مارک ویولت (مردی که در تصویر بالا لباس مشکی بر تن کرده) نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است.

او پیش از این کار در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است».

 

 با این حال تصویر جدیدی که از ضارب منتشر شده نشان می‌دهد او مارک ویولت نیست.

 مامور ویژه اف‌بی‌آی به خبرنگاران گفت هیچ اطلاعاتی پیشاپیش از این تهدید وجود نداشته و در جریان تحقیقات مشخص خواهد شد که قصوری در تدابیر امنیتی صورت گرفته است یا نه.

تصاویری از لحظه سقوط ترامپ پس از تیراندازی

ترور نافرجام در آستانه انتخابات | چه کسی به سوی ترامپ تیراندازی کرد؟ +عکس و فیلم

 

ترور نافرجام در آستانه انتخابات | چه کسی به سوی ترامپ تیراندازی کرد؟ +عکس و فیلم

لحظه‌ی اصابت گلوله به ترامپ و ترک سخنرانی در کمپین انتخاباتی وی

بایدن دستور حمله را صادر کرده است

در واکنش به ترور نافرجام ترامپ، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی کردند که ممکن است ترور ترامپ توسط خود او طراحی شده باشد و اقدام نمایشی برای جذب رأی بیشتر باشد.

مایک کولینز، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی در شبکه ایکس با نکوهش جو بایدن در جریان تیراندازی به ترامپ گفت: «جو بایدن دستور حمله را صادر کرده است.»

باراک اوباما در واکنش به ترور نافرجام دونالد ترامپ در شبکه خبری ایکس نوشت: «برغم اینکه کماکان ما تا این لحظه نمی‌دانیم واقعاً چه اتفاقی دقیقاً افتاده، اما بایستی همه ما اکنون خشنود باشیم که به ترامپ آسیبی جدی وارد نشده است.»

 

حادثۀ تیراندازی شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات را افزایش می‌دهد

کامران ابوالفتح در گفتگو با شبکه خبر درباره ترور نافرجام ترامپ در کارزار انتخاباتی خود اظهار کرد: فعلا که چند ساعتی از این حادثه گذشته برای ترامپ تنها خراشی در گوش او پیش آمده و لطمه شدیدی وارد نشده و ترامپ در رقابت‌های انتخابتی حاضر خواهد بود.هفته آینده کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواهان برگزار می شود و آن جا ترامپ رسما به عنوان نامزد نهایی این حزب معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: روال انتخابات ادامه خواهد داشت، اما این حادثه شانس پیروزی دونالد ترامپ را افزایش می‌دهد. اکنون این احساس همدری مهم است. رای دهندگان آمریکایی و رای دهندگان مستقل و مردد‌ها با این اتفاق ترامپ رای می‌دهند.اگر تا پیش از این حادثه دونالد ترامپ شانس خوبی برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور داشت. اکنون این شانس افزایش نیز پیدا کرده است.

 

 

برچسب ها: دونالد ترامپ